Certificeret Product Owner

Hvad vil det sige at være Product Owner på et Scrum Team? Svaret får du på dette kursus. Product Owner-rollen er meget mere end at skrive user stories og sætte dem i rækkefølge. På dette kursus lærer du, hvordan du arbejder med at skabe kontinuerlig værdi til brugere og kunder.

Pris: DKK 11.500,- Kursuslængde: 2 dage

• Du kan forklare præcist, hvad dit ansvar er
  • Du ved, hvad der forventes af dig som Product Owner
  • Du forstår Scrum og din rolle deri
  • Du kan formidle en produktvision og en produktstrategi
  • Du kan formidle værdi og outcome
  • Du kan arbejde kvalificeret med din Product Backlog
  • Du forstår den empiriske tilgang til produktudvikling
  • Du forstår agil forecasting og release management

Forretningsudviklere, Forretningsanalytikere, nye Product Owners/Product Managers.

Som Product Owner spiller du en essentiel rolle i Scrum Teamet. Dette kursus lærer dig at agere bindeled mellem kundernes behov og udviklingsteamet, og formidle produktets vision og værdi tydeligt og inspirerende.

I to dage fylder vi din værktøjskasse op, så du har kendskab til alt, hvad der kan påvirke et produkts værdi, og hvordan den værdi maksimeres kontinuerligt.

Rollen som Product Owner er en af de sværeste at udfylde i agil udvikling af digitale produkter, og er samtidig den rolle, der ofte får mindst opmærksomhed, kærlighed og støtte i organisationen. Derfor fortjener både du, dit team og din organisation to dage med intensiv fokus på alle de muligheder og faldgruber, du skal kende som Product Owner.

Du kommer gennem følgende:

• Agile, Scrum og selvorganiserende teams: Vi sætter rammen for kurset med en kort introduktion til Agile og Scrum frameworket, herunder roller, artefakter, og events.

• Product Owner rollen: Hvad er dit ansvar som Product Owner, og hvad er din rolle for Scrum teamet og for organisationen? Hvordan håndterer du kompleksiteten i og omkring produktet, og hvad vil det sige at udvikle efter empirisk procesteori?

• Product Backlog: Du får redskaber til at arbejde effektivt med din Product Backlog, og brugen af User Stories, samt hvem, der skriver, refiner og vedligeholder dem. Hvor mange eller få User Stories skal vi have i en Product Backlog, og hvordan splitter du en User Story? Alt det finder du ud af her.

• Release Management: Hvordan leverer du og dit team værdi til kunderne kontinuerligt i små iterationer. Hvordan forecaster du, hvad der kan leveres og hvornår?

• Værdidrevet produktudvikling: På dette modul lærer du at skabe mere værdi i produktet ved at reagere proaktivt på ændringer. Lær hvordan du arbejder med metrikker til at måle om produktet indfrier den forventede værdi, og hvordan du bruger det til at maksimere værdien for brugerne og virksomheden. Find desuden ud af hvordan du arbejder med UX-kompetencer i et Scrum team, og hvorfor det har betydning for den værdi, der skabes i produktet.

• Afhængigheder til andre og (de-)skalering: Afhængigheder er noget, Fanden har skabt. De går ikke bare væk med Agile. I dette modul går vi i dybden med de forskellige typer afhængigheder der findes. Hvilke strategier kan du bruge til at håndtere dem? Hvad er alternativerne til blot at indføre en Chief Product Owner?

Download kursusbeskrivelsen

Test og Certificering

Efter kurset vil du få mulighed for at gennemføre Scrum.org’s certificeringsprøve Professional Scrum Product Owner I.

Peter Lindberg

Peter er agil produktudvikler med mange års erfaring inden for delivery, samt en stor begejstring for discovery, facilitering og coaching. Med 15 år som udvikler har Peter også et stærkt teknisk fundament, og har et naturligt fokus på samspillet mellem discovery og delivery i forbindelse technical excellence.

Peter underviser i krydsfeltet mellem produkt, proces og software craftsmanship - funderet i de agile værdier og praktikker. Til daglig arbejder Peter som coach hos Syndicates kunder.

Certificeringer: PSM1, PSM2, PAL1, Professional Agile Coach, NLP Coach Practitioner

Rune Bjerregaard

Rune er produktudvikler af hjerte, og har arbejdet i en række større danske virksomheder med netop dette.

Han har haft mange forskellige roller som udvikler, scrum master, team lead og coach - men altid med agile principper som bagtæppe.

Rune underviser i det agile kompetencefelt med fokus på analogi, dynamisk involvering og hands-on. Til daglig arbejder Rune som coach i produktorganisationer hos Syndicates kunder.

Tilmeld dig kurset

Tilmeld dig kurset ved at vælge sted, dato og skrive dine kontaktoplysninger nedenfor. Du modtager selvfølgelig en bekræftelse, når du er tilmeldt. Vi glæder os til at se dig!

Brug for at tilmelde flere? Skriv til os på syndicateU@syndicate.dk for at høre mere om mulighederne for skræddersyede virksomhedskurser.

Vælg starttid og sted

Pris: DKK 11.500,-
Kursuslængde: 2 dage

Indtast dine oplysninger

Du mangler at udfylde:

Husk at vælge tidspunkt og by ovenover.
Betaling foregår via faktura som du modtager på din mail efter kurset. Se også vores salgsbetingelser.