Scrum Master

Du opnår en solid forståelse for det bevægelsesrum, du arbejder inden for som Scrum Master, med afsæt i tre centrale fokusområder; agil forståelse og mindset, facilitering og coaching.

Pris: DKK 11.500,- Kursuslængde: 2 dage

• Du har en klar forståelse af Scrum frameworket
  • Du kan agere som Scrum Master i et nyt eller allerede eksisterende team
  • Du kan arbejde med interessenter om det at arbejde med Scrum i jeres team
  • Du kan øge effektiviteten af Scrum i dit team

Kurset er målrettet dig, der sidder som Scrum Master og lignende roller, der fokuserer på at støtte udviklingsteams i at arbejde med kontinuerlig feedback og forbedring.

Du lærer om det mindset som er udgangspunktet for servant-leadership både i dit team og ud i organisationen, og hvordan du arbejder med forandring.

Igennem undervisning og øvelser bliver du klar til at facilitere events i Scrum processen, og du bliver udfordret på de dilemmaer, du som Scrum Master møder i hverdagen. Du lærer at støtte teamet og agere ud fra deres modenhedsniveau. Du lærer forskellige metoder og teknikker indenfor coaching, og hvordan du sætter det i spil på teamniveau.

Vi arbejder med at skabe en generel forståelse af Scrum, hvad der skal til for at starte op med Scrum i et team, og hvordan du arbejder med det i hverdagen som Scrum Master.

Du kommer gennem følgende:

• Scrums teori og principper: Scrum er baseret på empirisk procesteori med det formål at styre komplekst arbejde. Du lærer om empirisme, kompleksitet og agilitet indenfor de grundlæggende principper i Scrum.

• Teams og mennesker: En essentiel del af Scrum er de mennesker, der indgår i dit team. Du får forståelse for selvorganiserende og tværfaglige teams, hvordan de fungerer og hvad du som Scrum Master gør for at understøtte det.

• Produktleverancer med Scrum: Du lærer hvordan du støtter jeres Scrum team med arbejdet med jeres Product Backlog, hvordan I planlægger i Scrum, og hvordan du enabler teamet til kontinuerligt at levere, Sprint efter Sprint.

• Rollen som Scrum Master: Som Scrum Master skal du hjælpe teamet og organisationen med at forstå Scrum, og bruge det rigtigt. Derfor arbejder vi indgående med, hvordan du agerer som Scrum Master i hverdagen i forskellige situationer og udfordringer.

Download kursusbeskrivelsen

Test og Certificering

Som deltager får du efter kurset mulighed for at tage en online test via scrum.org. Hvis testen bestås, bliver du certificeret som Professional Scrum Master I.

Claus Vagner Pedersen

Claus brænder for at udvikle mennesker. Med afsæt i det agile har Claus igennem de seneste 14 år arbejdet med teams, afdelinger og virksomheder for at skabe fokus på kunder og værdiskabelse.

Claus er og har været med til at drive flere store agile transformationer i Danmark. Han brænder for at skabe resultater, og for at skabe en bevægelse imod kontinuerlig forbedring, for sine kursister, igennem undervisning, coaching og mentoring.

Certificeringer: Agile Team Coach, Agile Team Facilitator, Agile Leadership, PSM I+II, Graphic Facilitator

Thomas Karner-Gotfredsen

Thomas er en erfaren produktudvikler med særligt fokus på at sikre de agile værdier og principper i sammenspillet mellem organisationen og ned i de enkelte teams.

Thomas´ erfaring dækker forandringsledelse, agile transformationsprojekter, scrum master, agil coach og team lead med de agile principper som grundfundament.

Thomas underviser i kompetencefeltet mellem de agile grundprincipper og den praktiske anvendelse.

Til daglig arbejder Thomas som coach i produktorganisationer hos Syndicates kunder

Certificeringer: Scrum Master (PSM), Professional Agile Coach, “Training from the back of the room” og Cand.IT- IT, Kommunikation og Organisation.

Tilmeld dig kurset

Tilmeld dig kurset ved at vælge sted, dato og skrive dine kontaktoplysninger nedenfor. Du modtager selvfølgelig en bekræftelse, når du er tilmeldt. Vi glæder os til at se dig!

Brug for at tilmelde flere? Skriv til os på syndicateU@syndicate.dk for at høre mere om mulighederne for skræddersyede virksomhedskurser.

Vælg starttid og sted

Pris: DKK 11.500,-
Kursuslængde: 2 dage

Indtast dine oplysninger

Du mangler at udfylde:

Husk at vælge tidspunkt og by ovenover.