Kom med, når vi lærer dig, hvordan du bruger et af de hotteste værktøjer indenfor produktudvikling. Lær det teoretiske fundament bag processen Design Sprint, som Google Ventures udviklede, og som kom på alles læber efter Jake Knapps populære bog ”The Sprint Book”. På kurset vil du få konkret praktisk erfaring med processen i form af eksekvering af et minisprint henover de to dage, hvor du også selv får ansvar for at facilitere og deltage.

• Vurdere om Design Sprint er det rette værktøj til dit problem
  • Forberede deltagere og praktikken forud for et Design Sprint
  • Facilitere dit team effektivt gennem et Design Sprint
  • Undgå typiske fejl og problemer
  • Bruge sprintets læring til faktisk at komme videre

Dette kursus er for enhver med lidt erfaring i produktudvikling, og som samtidig er interesseret i at blive mere innovativ i sin tilgang til produktudvikling ved at bruge Design Sprints. Det kan være Product Owners, Business Analysts, Product Managers, Udviklere, Scrum Masters, UX Professionelle, Arkitekter, Facilitatorer og Product Designere.

Rune er en erfaren facilitator og produktudvikler, og har adskillige Design Sprints bag sig. Han vil tage dig gennem teorien og rammerne for et Design Sprint, vekslende mellem korte læringsseancer baseret på best practice og praktisk afprøvning af færdighederne. Alle emner rundes af med underviserens personlige tips og tricks, så du ikke rammes af de samme anti-patterns.

På kurset vil du komme gennem følgende:

• Forberedelsen: Først og fremmest lærer du, hvorfor det vigtigste spørgsmål at stille er, om det overhovedet giver mening at køre et Design Sprint. Hvilke situationer passer det på, og hvornår skal man fravælge det? Vi går gennem de forskellige elementer i den disciplin, og giver dig vores bedste råd til en effektiv forberedelse.
  • Forstå: Design Sprintets første dag er på mange måder den del af sprintet, som skræmmer flest – Du lærer at strukturere, hvad der kan føles som kaos, og du får værktøjer til at få processen på ret køl, hvis den kuldsejler.
  • Den kreative muskel: Hvordan kan man varme den kreative muskel op, så dit team yder sit allerbedste, når der skal designes på kryds og tværs?
  • Beslut dig! Beslutningsprocesserne er noget af det, der er faciliteret mest stramt i et Design Sprint. Du lærer at vælge metoder og prøve dem af. Værktøjerne kan bruges i utallige andre sammenhænge end Design Sprints. Det inkluderer klistermærker!
  • Byg, Test og Lær: Du bliver ledt fra Storyboardet til at bygge en prototype med forskellige værktøjer – tag din laptop med, så du kan prøve det!

Desuden vil vi opstille et realistisk setup, og rent faktisk gennemføre interviews med hinanden, tage noter og uddrage læring. Til sidst demonstreres hvordan den læring kan bruges fremadrettet.

fileDownload kursusbeskrivelse
Rune Bjerregaard

Rune er produktudvikler af hjerte, og har arbejdet i en række større danske virksomheder med netop dette.

Han har haft mange forskellige roller som udvikler, scrum master, team lead og coach - men altid med agile principper som bagtæppe.

Rune underviser i det agile kompetencefelt med fokus på analogi, dynamisk involvering og hands-on. Til daglig arbejder Rune som coach i produktorganisationer hos Syndicates kunder.

Vi glæder os til at se dig!

Deltagerinformation

Betalingsinformation