Facilitering i Praksis

Evnen til at facilitere en gruppe af mennesker i en fælles resultatskabende proces er blandt de mest efterspurgte kompetencer i moderne organisationer. Har du først oplevet hvilken værdi og fremdrift professionel facilitering skaber ved møder og workshops, er du ikke i tvivl om hvorfor.

Pris: DKK 11.500,- Kursuslængde: 2 dage

• Du har en solid forståelse for din rolle som facilitator
  • Du kan forberede en professionel facilitering af møder og workshops med fokus på form og formål
  • Du kender til adskillige metoder og teknikker, der gør det muligt at designe varierende procesdesigns skræddersyet til konteksten.
  • Du har forståelse for gruppedynamikker og kan understøtte relationer og aktivere deltagerne optimalt, så gruppen kan skabe de bedst mulige resultater.
  • Du ved hvordan du faciliterer forskellige personlighedstyper og håndterer dysfunktionel adfærd
  • Du kender dine egne styrker og udviklingspunkter som facilitator
  • Du har fået masser af inspiration til at designe workshops og møder som deltagerne vil huske og organisationen vil efterspørge.

Facilitering er en kernekompetence, som alle der arbejder med beslutningsprocesser i møder eller workshops bør besidde. Kurset henvender sig derfor til ledere, konsulenter, forretningsudviklere, undervisere mv.

Kurset er både til dig, der ser frem til en rolle med facilitering og mødeledelse, og til dig der allerede har erfaring med facilitering, men trænger til at udvide din teoriske forståelse og værktøjskasse.

På dette kursus lærer du, hvordan du gør det let for dine deltagere at skabe resultater, og gennem forberedelse og en fyldt værktøjskasse invitere til samarbejde og ejerskab for beslutningerne

Professionel facilitering handler om bevidstgørelse og forståelse for de modeller, praktikker og teknikker, der ligger bag gruppeinteraktioner.

Vi starter med at rammesætte din rolle som facilitator, så du opnår forståelse for den scene, du skal betræde.

Du bliver bevidst om den afgørende forskel, som god forberedelse vil give dig. Camilla, der selv har faciliteret et utal af workshops, vil give dig redskaber til at få professionel hånd om din forberedelse, så du har overskud til at være til stede i din facilitering og støtte gruppen i deres fremdrift.

Kurset er tilrettelagt så deltagerne hele tiden bliver støttet i at koble teori med praktisk erfaring og anvendelse. Som deltager vil du derfor også blive bedt om at forberede en relevant case fra din hverdag, som du kan arbejde med på kurset.

Du kommer gennem følgende:

• Hvad er facilitering og hvorfor er det vigtigt for dit team, afdeling eller organisation, at du mestrer denne kompetence?
  • Facilitatorens rolle og ansvar før, under og efter møder og workshops.
  • Den gode forberedelse med fokus på form og formål
  • Indsigt i og forståelse for metoder og byggesten du kan designe dine workshops og møder ud fra
  • Deltagernes rolle og ansvar
  • Gruppedynamik og aktivering af deltagere gennem involvering
  • Genkendelse af dysfunktionel adfærd og facilitering af forskellige personlighedstyper
  • Introduktion til og afprøvning af kreative og brugerinddragende metoder, der skaber motivation og hjælper dine deltagere ud af boksen.

Camilla Linnemann

Camilla er en passioneret og erfaren facilitator. Hendes teoretiske afsæt som Certificeret Business Facilitator (IAF), krydrer hun med et særligt blik for at inddrage deltagere og medarbejdere i problemløsning gennem workshops og møder. Hun skaber bl.a. værdi gennem visuelle virkemidler og inspirerer altid med nye metoder og teknikker til at engagere og skabe motivation i organisationer.

Camilla har afholdt adskillige kurser i facilitering og grafisk facilitering, og altid med fokus på at sætte deltagernes dagligdag i centrum og få tuschen i hånden fra start

Certificeringer: Certified Business Facilitator (IAF), Scrum Master (PSM) og Product Owner (PSPO), Cand.mag i Oplevelsesøkonomi

Tilmeld dig kurset

Tilmeld dig kurset ved at vælge sted, dato og skrive dine kontaktoplysninger nedenfor. Du modtager selvfølgelig en bekræftelse, når du er tilmeldt. Vi glæder os til at se dig!

Brug for at tilmelde flere? Skriv til os på syndicateU@syndicate.dk for at høre mere om mulighederne for skræddersyede virksomhedskurser.

Vælg starttid og sted

Pris: DKK 11.500,-
Kursuslængde: 2 dage

Indtast dine oplysninger

Du mangler at udfylde:

Husk at vælge tidspunkt og by ovenover.
Betaling foregår via faktura som du modtager på din mail efter kurset. Se også vores salgsbetingelser.