Product Leadership

Product Leadership er for Product Owners, Product Managers og alle andre, der enten leder et digitalt produkt eller leder efter det rigtige digitale produkt. Product Leadership er med andre ord for dig, der gerne vil arbejde videre med dit mindset og din værktøjskasse.

Pris: DKK 11.500,- Kursuslængde: 2 dage

• Du kan forklare præcist, hvad dit ansvar er
  • Du ved, hvad der forventes af dig som Product Leader
  • Du kan formidle en produktvision og en produktstrategi
  • Du kan formidle værdi og outcome
  • Du har en omfattende værktøjskasse med discovery- og delivery-teknikker
  • Du kan arbejde kvalificeret med hypoteser og eksperimenter
  • Du kan arbejde kvalificeret med din Product Backlog
  • Du er i stand til at tage din læring og bruge den med det samme i din egen kontekst

Product Owners, Product Managers og alle andre, der leder et digitalt produkt.

På kurset arbejder vi med produktvision, strategi, værdi og produktmetrikker. Vi dykker ned i eksekvering og opfølgning, og afdækker de værktøjer, der skal til for, at du kan omfavne både det kendte og ukendte. Du vil derfor både arbejde med discovery- og delivery-teknikker på en konkret case undervejs.

Kurset tager sit udgangspunkt i den produktdrevne organisation. Det vil sige, en organisation hvis primære vision er at levere værdi til deres kunder via deres produkt. Vi taler derfor også om mindset og kultur, vision, strategi, organisation og struktur.

Du går fra kurset med fornyet inspiration, en fyldt værktøjskasse og ikke mindst viden om, hvordan du arbejder med digitale produkter, der bidrager med reel værdi til dine kunder.

Du kommer gennem følgende:

• Den produktdrevne organisation og din rolle: Hvad er en produktdrevet organisation, og hvordan arbejder du i en produktdrevet organisation? Hvad er mindset og kultur i en produktdrevet organisation og hvordan er den organiseret? Hvad er et produkt i det hele taget, og hvad er din rolle som Product Leader? Hvad forventes der af dig? Hvilke dysfunktioner og anti-patterns vil du typiske støde på?

• Produktvision og strategi: Hvordan laver du en god produktvision og hvordan fortæller du historien om dit produkt? Hvordan arbejder du med værdi og outcome? Alle snakker om det, men ikke alle leverer det. Du lærer også, hvordan du måler værdi og hvad de mest almindelige produktmetrikker er.

• Product Discovery:The missing Agile link?” Lær hvordan du omfavner det ukendte uden at levere produktfeatures som ingen gider at bruge. Product Discovery er en værkstøjskasse og et mindset, du og dit team bør kende indgående. Hvordan kan I arbejde med hypoteser og eksperimenter? Principper, praktikker og teknikker introduceres og afprøves.

• Product Delivery: Efter en introduktion i systems thinking skal vi snakke om, hvordan vi leverer værdi, og hvordan du styrker samarbejdet med stakeholders og samarbejdet i dit team: Er det et ægte produkt team eller bare en feature fabrik? Hvordan arbejder du med din Product Backlog? Hvad med User Stories; hvem skriver dem, refiner dem og vedligeholder dem? Hvor mange eller få User Stories skal I have i en Product Backlog, og hvordan splitter du en User Story?

• Afhængigheder til andre og (de-)skalering: Afhængigheder er noget fanden har skabt. De går ikke bare væk med Agile. På dette modul går vi i dybden med de forskellige typer afhængigheder der findes. Hvilke strategier bruges til at håndtere dem? Hvad er alternativerne til blot at indføre en Chief Product Owner?

Peter Lindberg

Peter er agil produktudvikler med mange års erfaring inden for Product Discovery og Product Delivery, facilitering, og coaching. Med en baggrund med 15 år som udvikler har Peter også et stærkt teknisk fundament, og har et naturligt fokus på samspillet mellem discovery, delivery, og technical excellence, der er så vigtigt for at lykkes med digital produktudvikling.

Peter underviser i krydsfeltet mellem produkt, proces og software craftsmanship - funderet i de agile værdier og praktikker, og altid med udgangspunkt i hypotesedrevet udvikling og kundens behov. Til daglig arbejder Peter som coach hos Syndicates kunder.

Certificeringer: PSM1, PSM2, PAL1, Professional Agile Coach, NLP Coach Practitioner

Tilmeld dig kurset

Tilmeld dig kurset ved at vælge sted, dato og skrive dine kontaktoplysninger nedenfor. Du modtager selvfølgelig en bekræftelse, når du er tilmeldt. Vi glæder os til at se dig!

Brug for at tilmelde flere? Skriv til os på syndicateU@syndicate.dk for at høre mere om mulighederne for skræddersyede virksomhedskurser.

Vælg starttid og sted

Pris: DKK 11.500,-
Kursuslængde: 2 dage

Indtast dine oplysninger

Du mangler at udfylde:

Husk at vælge tidspunkt og by ovenover.