Product Leadership er for Product Owners, Product Managers og alle andre, der leder et digitalt produkt eller leder efter det rigtige digitale produkt. Product Leadership er med andre ord for dig, der gerne vil flere skridt videre med dit mindset og din værktøjskasse. På kurset arbejder vi med produktvision, strategi, værdi og produktmetrikker. Vi dykker ned i eksekveringen og opfølgning, og afdækker de værktøjer, der skal til for, at du kan omfavne både det kendte og ukendte. Du vil derfor undervejs arbejde med både discovery- og delivery-teknikker på en konkret case. Kurset tager sit udgangspunkt i den produktdrevne organisation. Det vil sige, en organisation hvis primære vision er at levere værdi til deres kunder via deres produkt. Vi taler derfor også om en sådan organisations mindset og kultur, vision, strategi, organisation og struktur. Du går fra kurset med fornyet inspiration, en fyldt værktøjskasse og ikke mindst viden om, hvordan du arbejder med digitale produkter, der bidrager med reel værdi til dine kunder.

• Du kan forklare præcist, hvad dit ansvar er
  • Du ved, hvad der forventes af dig som product leader
  • Du kan formidle en produktvision og en produktstrategi
  • Du kan formidle værdi og outcome
  • Du har en omfattende værktøjskasse med discovery- og delivery-teknikker
  • Du kan arbejde kvalificeret med hypoteser og eksperimenter
  • Du kan arbejde kvalificeret med din Product Backlog
  • Du er i stand til at tage din læring og bruge den med det samme i din egen kontekst

Product Owners, Product Managers og alle andre, der leder et digitalt produkt.

På kurset arbejder du med følgende moduler:

• Den produktdrevne organisation og din rolle: Hvad er en produktdrevet organisation, og hvordan arbejder du i en produktdrevet organisation? Hvad er mindset og kultur i en produktdrevet organisation og hvordan er den organiseret? Hvad er et produkt i det hele taget, og hvad er din rolle som product leader? Hvad forventes der af dig? Hvilke dysfunktioner og anti-patterns er de mest typiske, du støder på?
  • Produktvision og strategi: Hvordan laver du en god produktvision og hvordan fortæller du historien om dit produkt? Hvordan arbejder du med værdi og outcome? Alle snakker om det, men ikke alle leverer det. Du lærer også, hvordan du måler værdi og hvad de mest almindelige produktmetrikker er.
  • Product Discovery:The missing Agile link?” Lær, hvordan du omfavner det ukendte uden, at du behøver at levere produktfeatures, som ingen gider at bruge. Product Discovery er en værkstøjskasse og et mindset, du og dit team bør kende indgående. Hvordan kan I arbejde med hypoteser og eksperimenter? Principper, praktikker og teknikker introduceres og afprøves.
  • Product Delivery: Efter en introduktion i systems thinking skal vi snakke om, hvordan vi leverer værdi, og hvordan du styrker samarbejdet med stakeholders og ikke mindst samarbejdet med dit team. Er de et ægte produkt team eller bare en feature fabrik? Hvordan arbejder du med din Product Backlog? Hvad med User Stories, og hvem skriver dem, refiner dem og vedligeholder dem? Hvor mange eller få User Stories skal vi have i en Product Backlog, og hvordan splitter du en User Story?
  • Afhængigheder til andre og (de-)skalering: Afhængigheder er noget fanden har skabt. De går ikke bare væk med Agile. På dette modul går vi i dybden med de forskellige typer afhængigheder der findes. Hvilke strategier bruges til at håndtere dem? Hvad er alternativerne til blot at indføre en Chief Product Owner?

Dette kursus bliver undervist med baggrund i principper fra Training from the Back of the Room. Forvent derfor få slides, mange flips, handouts og konkret teamsamarbejde på en gennemgående case. Der vil ydermere være tid og plads til dialog og Q&A.

Ole Rich Henningsen

Ole er en passioneret produktudvikler med særlig fokus på de agile værdier og principper. Han har gennem de seneste 16 år arbejdet med delivery og discovery praktikker og teknikker hos en lang række virksomheder.

Oles repertoire er bredt; Eksempelvis har han vundet iværksætterpriser med egne startup og samtidig haft ansvar for nogle af de største agile transitioner i Danmark. Ole er certificeret facilitator, coach og har været certificeret scrum.org trainer siden 2010.

Certificeringer: NLP Master Coach, Business Facilitator, PST, PSD, PSM, MCSD.NET, MCTS

Vi glæder os til at se dig!

Deltagerinformation

Betalingsinformation